sandrainafrica.blogg.se

Onsdag

Kategori: Allmänt

Steg upp ur sängen som vanligt 20 över 6, men idag tog de längre tid. Träningsverk från topp till tå…nacken var helt stel. Men det var bara att gå upp nya dag och nya arbetsuppgifter. Hade hoppats att få någon interaction med något djur men istället blev de foodpref på förmiddagen.

Så som vanligt fixade vi ihop all mat för alla våra djur och fixade vatten och borstar och krator för att städa inhägnaderna. Allt gick på som vanligt till vi skulle gå in till babianerna, Elivs, Loydie and Janni. Dessa babianer kan vara hur snälla och söta som helst, men ibland har de dåliga dagar precis som alla andra. Idag var en sådan dag, det var en nobie som gick in med två oldies. Det som hände var att Elvis som alltid är så nyfiken försökte titta vad det var i våra tunnor med vatten och var på väg att hälla ut allt. Då var det en som försökte ställa den upp igen. Och bara de lilla gjorde babieneran arga som dom hoppade upp på henne och bet henne sen kom en annan tjej som försökte hjälpa den andra och då blev hon biten. Jag var inte med inne jag hade hand om nyckeln så fick springa iväg och hämta någon som kunde hjälpa oss. Det fixade sig så de kom alla ut okej men väldigt uppskakade.

Aa babianer är inte mitt favorit djur men de kan vara snälla de vet jag. Vi har två stycken bebis babianer Rikka och Ronnie hur söta och snälla som helst. Ska försöka ta några bilder på dom och lägga ut på facebook. Men kan lova er att de är inte lätt för de gillar att hoppa till en, även om man försöker ta ett kort på dom. Vi fortsatta med vår foodprep och blev klara, sen var det dags för lunch och lite egen tid. Vi hade song practice idag så det blir lite mindre egen tid då. Men jag han sitta med lammen en stund och höra Caleb som har hand om lammen berätta massa historier om dom och även om ett får han hade fött upp som vildhunden Blackie tog förra veckan :/ Jag fick också se att lamma kan le! Så himla söt!  Måste ha en bild på de innan jag åker hem! 

Eftermiddags aktiviteten blev att hitta sköldpaddor!  Vi skulle hitta några nummer som inte hade blivit kollade. Varje år gör de en liten hälsa koll med dom, så vi hade ungefär 7-8 stycken vi skulle hitta som var numrerade sen skulle vi hitta så många onumrerade så kunde. Vi hittade väl kanske 10 stycken, och självklart var de dom största. Dom är tunga som stora stenar!  Film teamet var också med och skulle filma alltihopa. En gång kom jag med en sköldpadda och de sprang med kameran till mig och filmade, haha så de var bara att le och så ut som vanligt!  Så nu kommer jag vara med i tv, tysk tv!       

Skölpaddor har vi hur många som helst på gården, de flesta är numrerade för att man ska hålla ordning på dom. Vi har över 75 stycken skölpaddor som går runt på gården plus att vi har bebis skölpaddor i en inhägnad och dom är ungeför 20-30 stycken. Så vi har ungefär sammanlagt 100 skölpaddor! 

När vi vara klara med de var det dags att göra sig redo för Lapa night! Springa till stugorna dusch och sedan springa tillbaka till farmen! Det var en riktig härlig kväll med många skratt härliga stunder. Avslutade med att gå ner till stugorna och sitta vid elden och prata och sjunga!  Härligt, härligt! Dessa stunder längtar jag inte hem till kalla Sverige. Där kan man inte sitta i en sommar klänning framför elden under en stjärnklar himmel.

             
 

Kommentarer

  • Carina Nygren säger:

    Vad härligt du verkar ha det, trots träningsvärk! Den går ju över som tur är. Här är det torsdag och det har blivit kallt, blir avundsjuk när jag läser om den sköna värmen du har. I morrn blir det nog att skrapa rutor här:(
    I Nittorp är det hockey som gäller imorrn är det match igen, dom spelar ofta nu och det går lite upp och ner. Ha det fortsatt gott och njut av den sköna värmen! Hälsn Carina

    2012-10-25 | 19:24:27

Kommentera inlägget här: