sandrainafrica.blogg.se

Marine Dynamics

Kategori: Allmänt

Hejhej!!
 
Idag har jag min lediga dag behöver ta lite ledigt och vila kroppen efter fem veckor utan en ledig dag, när jag kommer hem blir det jobb direkt till hösten och sen är det förhoppnngsviss dags fr att börja skolan igen...
Men här och nu i Sydafrika närmare bestämt kleinbaai håller jag på med volontärarbete!
 
Igår var vi på slashfin, det är den båten man åker ut md turisterna och gör cage dive med vithajar, Det är våran huvud uppgift vi gör här på projektet.
Dagen börjar vid 8 nere i The great white house där vi välkommnar turisterna och tar fram allt som behövs under dagen. Våtdräkter, våtskor, regn/vindjackor, flyttvästar, handukar och lite mat! Vi städar också båten före så allt ser bra ut när turisterna kommer! 
 
Vi är ute i några timmar och alla får prova på cagedive ibland två gånger om man har tur! 
Dettta har jag gjort tre dagar i rad nu, ibland är det lite enformigt när det inte är så bra dagar och det inte är så många hajar.
Men i förrgår var en jätte fin dag och man såg nästan 4 meter ner i vattnet och solen sken! Jag hade hoppats på att få göra ett cagedive i sista buren om de fanna plats och det gjorde de!! :D De var ett jätte bra dyk flera hajar kom jätte nära buren och hoppade en massa runt båten. De simmar så nära buren att man skulle kunna ta på dom..men nej nej!!
 
Vi gör andra saker än slashfin, i fredags var vi ut på morgon haikk läng med kusten. Jätte fint väder och underbar utsikt!  Klara våran volontär ledare tog oss ditt och de var riktigt skoj!  Hon vissade också oss en grotta i grottan fanns de ett gäng fladdermöss men de märkte vi snabbt...Hon tog oss också till en liten stand full med fina snäckor..så fint!!!
I veckan ska vi åka och kolla på pingvinerna ch även åka in till Hermanus för en liten stads trip! Klara håller också å att boka upp en safari som jag och kanske några fler volontärer ska åka på :)  skojskoj!!
 
Det är underbart att vara iväg så här, men börjar så smått börjar längta lite hem till vänner och familj..hoppas ni alla har det bra där hemma!!!
 
Glömde också säga det att den största hajen såg jag i helgen den var nästan fem meter, shit så stor!!!
Och jag har även fått döpa en av hajarna :) Puffader!  Namnet kommer från en haj som heter Puffader shy shark, när vi letade haj ägg hittade vi en massa sånna men jag glömmde alltid av vad den hete så Klara reta mig lite så därför blev namnet Puffader!  Min egna "lilla haj"!
 
Kramar Sandra in africa :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: