sandrainafrica.blogg.se

Onsdag - Önskedag

Kategori: Allmänt

Efter mycket velande fram och tbx bestämde jag mig för att göra min sista tour idag.  Jag har gjort det två gånger innan men tycker det är så kul att åka runt och få se alla djuren, mata dom och höra våran turistguide prata om alla djuren, växter och andra historier. Det blev en mkt lyckad dag, jag fick mata och säga hejdå till alla djuren lejonen, geparderna, leoparderna, vildhundar, Carcals och favoriten, strutsarna…

Eftermiddagen hade vi som skulle åka hem ledigt för att ha tid att packa och ta det lite lugnt. Men man fick stressa igenom allt, så fort har jag nog aldrig packat är förvånad att jag inte glömde ngt. Men en varm dusch hann man också ta sen var det dags att göra sig i ordning för Lapa night men först åkte vi ut till Lejonen för att vara med på lionroar. Detta gör vara grupp som ska åka hem, man åker ut och får sätta sig imellan två inhägnader med lejon och i vanliga följ få Herman dom på ngt viss att börja ryta till varandra. Men idag ville dom inte säga hejdå till oss. Herman sa att det var ett teckan på att vi borde stanna och alla höll med.  Herman hade ett sista knep och de var att han skulle räkna till tre och vi alla skulle ryta och hoppas att lejonen röt tillbaka. Det lät så himla kul när det var 20 tjejer som försökte låta som ett lejon. Men alla vår så spända och hoppfulla att ingen skratta, det var så tyst! Vi satt där en bra stund och Herman gjorde sitt bästa men de ville inte ryta så det blev istället ett väldigt rörande tal. Tror inte de fanns ngt tort öga i närheten…Vi åkte tillbaka till gården där vi har Lapa night , godmat, härliga människor många skratt och även några tårar var en god sammanfattning på sista kvällen.

Vi gick tillbaka till stugorna och satt oss runt elden, vår musikant Leo som spelar gitarr drog igång kvällen. Det var den sista och bästa kvällen, alla var samlade och vi sjöng tsm hela kvällen. Här kändes det som man låg på moln en sådan härlig känsla, man ville verkligen inte åka hem! Vi gjorde också våra handavtryck på taket av Lapa. Det är så att många som åker sätter sitt handavtryck på taket på Lapa pch skriva namn och datum de har varit där. Så det är fullt av massa färgglada handavtryck från människor över hela världen! Så nu finns mitt handavtryck där också!  


             

 
            
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: