sandrainafrica.blogg.se

28 dagar kvar!

Kategori: Allmänt

Nu börjar det sakta närma sig!
 
Min andra resa till Afrika, när man har fått lite smak av afrika vill man bara åka tillbaka. Till den fantastiska naturen och djuren som finns där. Så nu bär det av igen den 14 april kl 11 lyfter planet från Landvetter!!
 
Denna gången ska jag vara borta lite längre och jag kommer att försöka uppdatera lite här på bloggen. Min andra resa kommer att gå till två olika ställen, först ska jag åka till Zambia för att jobba som volontär på ett projekt där dom föder upp lejon och förbereder dom för ett liv i det vilda.
Här är hemsidan på projetet om ni vill läsa mer!  http://www.lionencounter.com/zambia/
Jag åker även nu med work and travel som har bytt namn till goxplore. Hemsida: http://www.goxplore.se/prosjekter.cfm?ProjectID=2
 
Här kommer jag att tillbringa fyra veckor i en nationalpark utan för Livingstone som heter Mosi O Tunya National park. 
 
Litebilder ifrån Zambia.
 
 
 
 
Här finns också ett av världens största vattenfall som jag förhoppningsvis kommer besöka! Victoriafallen!
 
Därefter kommer jag att dra mig vidare söder ut till Syafrika närmare bestämmt En liten hamnstad utanför Kap staden för att även där jobba som volontär nu med den stora och berömda vithajen!!
 
 
 

Kommentarer

  • Emma säger:

    Hej! Blir så himla avundsjuk när jag läser din blogg. Så coolt att du har fått uppleva alla dessa saker och nu ska du iväg igen!!
    Jag har själv bokat en resa till namibia, så tänkte höra om du har några bra tips till mig som kan vara bra att tänka på när jag ska fara? :)

    Svar: Hej! Ja de är verkligen en dröm som blir verklighet!! ÅÅå gud va kul då måste du hälsa alla och krama om alla djuren ifrån mig!! så skoj!! Njut!!!! De kommer vara mycket " africa time" asså att vänta! Stressa inte för de njut av den lediga tiden att bara få vara där. vi svenskar stressar alldeles för mkt nere i afrika är inget brottom allt får ta din tid :) Ta alla chanser du får hjälp till med så mkt du kan så får du upplev mycket! Ta vara på varje ögonblick!
    Om

    2013-03-22 | 19:57:50

Kommentera inlägget här: