sandrainafrica.blogg.se

Bilder?

Kategori: Allmänt

Hej allihopa!
Jag vet att många av er vill se bilder och inte bara läsa om allt, men det är så att internetet som vi har här är inte så bra. Så jag har inte lyckats att ladda upp några bilder, så jag har istället fixat ett album på facebook. Ni som inte är vän med mig får gärna skicka en vänförfrågan :) Jag ska försöka igen att ladda upp någon bild.
 
Idag har jag varit på foodprep hela förmiddagen, matat alla våra djur. Jag har också fått uppgiften att mata gårdens sötaste varelser, lammen. Det var först tre stycken lamm som en man här på gården har tagit hand om. De springer efter honom som han vore deras mamma!  Men när jag kommer med nappflaskan med varm mjölk, då blir jag favoriten som de springer efter :) Men idag hade de tre lammen fått två nya kompisar två ännu mindre lamm, bara någon dag gamla. Vi fick mata allihopa och jag och min stugkompis kristina från Norge fick äran att hitta på namn till de nya lammen. Det blev två skandinaviska namn Pelle och Pia! :)
 
På eftermiddagen fick jag var med på meeracats "interraktion"  det var bara och sitta och leka med de små varaelserna. Meerecats är på svenska surikat (som Timon i lejonkungen) Så söta är dom men de har jätte långa klor och vassa tänder så man e lite skraj när de hoppar på en och de ska hela tiden upp på ryggen och huvudet för att se över muren :p
 
Och ikväll har vi haft lapa night, det är en liten fest som vi har kvällen innan de som ska åka hem dagen efter. Vi har också haft uppvisning med vår grupp sång! det gick väldigt bra för oss Houndogs! ska skriva ner texten någon dag :) 
 
Goodnight!
 
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    hur hittar man dig på facebook då? ;)

    Svar: De finns väldigt många Sandra Nilsson men min epost på fb är [email protected] :)
    Om

    2012-10-31 | 20:15:54

Kommentera inlägget här: