sandrainafrica.blogg.se

Emotional day

Kategori: Allmänt

 
Torsdag och emotional day, nu vet jag var alla menar!
Idag är dagen de man åker hem, Herman hade sina stora och känslosamma tal och alla som skulle åka hem fick gå fram och krama om honom och Dana och få diplom och ngt mer?? (Dana är Hermans blivade fru, det ska gifta sig den 10 november. Så tråkigt att jag inte är här då. och deras kärleks berättelse är såå braa och så fin!!!)Sen fick alla gå till bron som  "the good bye bridge"  och där kramade alla om varanadra och sa hejdå, väldigt känslosamt!
När det hade åkt var det "back to work"
 
Idag hade jag en väldigt lugn dag, vissa hade en lite mindre lugnare dag. Det var några som fick gå på "farmwork" idag och de fick städa och fylla på nytt vatten i alla vattenhål på hela gården. Good work everyone! Varför vi skulle göra detta var för att vi ska ha ett bröllop här vi gården i helgen. Bruden skulle nog komma imorgon tror jag och bröllopet är på lördag. Så det är extra noga att städa alla djurens inhängningar och burar denna helgen.Jag undrar om vi kommer att att få se bröllopet? Kan ju alltid hoppas :)
 
Jag fick uppgiften idag att göra rent alla djuren filtar, jepp filtar! Alla små djur får ha filtar äver natten, och vissa stora och äldre djur också. Så det var jag och två till som skulle skrubba rent alla filtar, vatten blev helt brunt efter bara en filt, gissa om de va skitiga...Men det var ett ganska snabbt jobb (Vi jobbade mitt i solen så fick lite bränna också, yey!)
 
Före lunch gick jag runt och tog lite kort överrallt, träffade på några medlemmar från min grupp som var ute på foodprep. Det var dags att mata moongoses, så tog kort på dom. Väldigt roliga djur, men lite läskigt när de kutar efter en och tror att man har massa kött till dom. Under tiden de matade dom kom det en stor fågel som flög över gården, ingen aning vad de var för fågel men hyffsat stor. Så the moongoses blev väldigt rädda och vi tog fram kvastar och försökte jaga bort den. Det tog ett tag innan de flög bort, den hann få några attack mot de små djuren men tog ingen som tur var!  
 
Innan lunch hann vi också springa bort till de sötaste varelserna på gården, de små lammen. Jag gick hjälpa till och mata dom, och medans vi matade dom kommer gården föl och ville smaka på lite mjölk också :) 
 
Efter lunch gick jag och några in till de tre geoparderna. Så himla fina är de, och gosiga..de kommer fram till en och börjar gosa och slicka ens hand. Jag var också väldigt skitig idag om mina ben (efter tvättat alla skitiga filtar) så de slickade mina ben också, tack för den tvättningen! :) 
Bildbevis kommer snart på fb ;)
 
Eftermiddags aktiviteten, fick jag äran att var på sheep interaction, och det var att tillbringa eftermiddagen med lammen, mata dom, leka lite och bara vara med dom! En väldigt uppskatade uppgift men också viktiga, de behöver mkt kärlek när de inte har någon mamma :/ Men det var en väldigt mysig eftermiddag, ligga i solen och bara mysa med de små varleserna!
 
Tog väldigt mkt kort på dom så de finns också på fb !
 
Skypade just med min mamma, pappa och bror funkar hyffsat men det tar på internetet ganska mkt, kan bli dyrt. Men skönt att höra deras röster :)  
 
Nu är det snart dags för kvällsmat, imorgon kommer de nya nobies och jag kommer bli en oldie! yey!
 
 
   
 
   
 

Kommentarer

  • Johanna (på hjälmå) säger:

    Åh...jag blir tårögd bara av att läsa om emotional day och när de skulle åka ifrån afrika.....:( förstår hur jobbigt det måste varit

    2012-10-15 | 09:56:00

Kommentera inlägget här: