sandrainafrica.blogg.se

Fredag

Kategori: Allmänt

Hej Guys efter idag kommer jag inte att vara nobie längre, jag kommer bli en oldie!!! Känns riktigt bra! Idag kommer våra nya nobies 7 stycken, så det är inte så många som vi var 32 stycken hehe

Idag var jag på foodprep så matade alla våra djur som vanligt! Kan rabbla upp alla våra djur vi har:

Tre leoparder Dolce, Gabbana och den tredje kommer jag inte på…

En stor och gammal hyena, Gumbi

En flock Moongoses

En papegoja, Tumela

En baby vulture  (gam)

Tre babianer Elvis, Loydi och Jani

De två "foodprep" dogs Spot och Mo

Hönor och deras kycklingar

Idag gick allt som vanligt tills vi kom till babianerna…de hade nog en dålig dag eller vad det någon som gjorde ngt de inte gillade. Det var jag och två tjejer och en kille. Babianer är flock djur och är väldigt noga med vem som är högst. Så kvinnorna biter varandra för att vissa vem som är ”bäst” och för att imponera på mannen. Så när vi kom in till dom hoppade en av dom på en av mina gruppkompisar och en på mig. Efter de blev alla väldigt galna med de lugnade ner sig sen till slut så vi kunde fixa klar och ge dom mat. Efter detta blev alla lite skraja för dom, men de som har varit här längre lugnade oss så de känns bättre.

 

Det är många som går runt med blåmärken och riv och bit sår här!  Alla djuren är inte så super snälla jämt…

På eftermiddagen kom de nya nobies så vi välkomnade dom och fick sjunga våra grupp sånger och berätta om oss själva. Sen var det dags att läsa upp veckans brev.

Varje torsdag åker de folk härifrån och alla skriver att brev till oss och köper presenter. Denna veckan var det roligare att lyssnar för nu kände man dom som hade åkt lite. Det var många fina brev och många roliga presenter. Man undrar redan nu vad man ska skriva i sitt eget brev och vad man ska köpa för presenter.

Men de är ett tag till de så nu ska jag njuta av tiden!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: