sandrainafrica.blogg.se

Friday

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit på research, det är jag sett fram emot länge och idag fick jag åka ut på det. Reserch går ut på att man åker ut till lifeline, där djuren lever nästan som fritt de har jätte stora områden som är inhängnade ( Som en nationalpark) Vi åkte ut med gårdens reserch ledare och skulle mata wilddogs, piggsvin (tror jag det svenska namnen är) och geopader. Det är två bröder vi skulle hitta först, max och maurtz. Dom lever som helt fria de jagar själva och lever utan människans hjälp. Vi åker bara ut och kollar så allt är bra, geopaderna har ett "halsband" med en sändare på som vi söker efter. Sen skulle vi hitta Pride och hennes ungar mircu och dingo. Dom ger vi kött och vatten för Pride har inte lika mkt game att fånga till sig själv och sina ungar.
 
Sen kom vi tillbaks precis till lunch åt och sen hade vi vår fria tid. Jag och en svensk tjej tänkte då gå till våra apor och ge dom lvåra bananer. (jepp det har kommit en svensk tjej nu :) Madeline från Svenljnga faktiskt, världen är väldigt väldigt liten ibland! ) Vi var på väg till dom och plötsligt hörde madeline ngt och vände sig om jag vände mig också och mot oss kommer en av de stora babianerna som hade smittit  ut igår ur sin bur. Han gick emot oss och såg våra bananer...jag vet inte vad jag tänkte men plötsligt slängde jag iväg min banan emot han, han tog den och sen gav madeline sina också han tog dom och hoppad iväg. Vi barba stod där som frågetecken och började sen bara skratta. Hahah de borde sett väldigt roligt ut,.. vi bara stod där och kollade på varnadra och slängde iväg våra bananer till honom. Inte nog att han tog våra bananer. När några från mitt lag skulle mata mongosses då kom han igen och ville ha deras kött så en av mina lagkamrater bara ställde ner lådan med kött och han åt upp alltihop...haha alla är väldigt rädda för denna babianen!
 
På eftermiddagen fick jag göra ngt som ja ginte visste att man kunde göra. Jag fick sitta inne på ett kontor och läsa information om alal djuren på gården och skriv ain i datorn. Namn, ålder, var det kommer ifrån och andra saker som hänt i deras liv. Väldigt intressant hoppas jag kan göra det igen!  
NU håller min dator på att dö så hoppas ja hinner lägga upp detta inlägg och att ni kan läsa var ja skrivit, ni får ha då så bra alla där hemma!!!
Idag fick vi alla brev och "gifts" från alla som åkte i går, jag fick massa godis och chips, chokladmjölk och jucie :D mums!  Och så många fina ord från fina människor, saknar er redan!
 
Många kramar från Harnas
 
               
 
              
               
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: