sandrainafrica.blogg.se

Lördag

Kategori: Allmänt

Vaknade idag av att mina fötter var iskalla, täcket hade åkt upp så min fötter var utanför. 7 grader var det imorse, fy va kallt!  Vissa gick med halsduk mössa och vantar!  Usch så kallt, men som tur är så vet man att om några timmar blir det varmt. Men idag har det inte varit så varmt som de brukar vara, men solen har skinit hela dagen :)
 
Idag fick jag den stora äran att vara foodprep leder, det är inte så speciellt bara att man går på foodprepmötet slutet av dagen och har lite andra små sysslor och har de störste ansvaret att allt bli gjort så som matning, städning o sv. Var lite stressigt idag och så klart ville man göra allt så rent som möjligt men vissa ställen kan bara inte vara rena för så fort man har städat klart det blir det smuttsigt igen. Av djuren eller av våra egna smutsiga skor! Men man får göra så gott man kan.

 Efter lunch hade vi egen tid som vanligt jag satt och pratade med några av nobies om vad de tyckte om Harnas vi satt också och snackade om  jobb. Har en rumskompis som tar hand om hem lösa hundar och katter i mexico, riktigt häftigt!  Det finns så många som har så häftiga och intressanta liv! Efter tre fixat fix varje lag sina nobies vi fick fyra stycken tjejer. Därefter hade vi några lekar, en sammarbetsövning kan inte berätta för mkt om den förvill gärna testa denna hemma. rikgt roligt nästna lite skrämmande :)
Andra tävlingen var att hitta en av våra sköldpaddor idag hade vi nummer 38 och när vi hade hittat vår sköldpadda skulle vi hitta på en sång om den. Vår sång blev rikgit bra faktiskt! 
 
You ain't nothin but a turtle
Crawling all the time.
You ain't nothin but a turtle
Hiddiing all the time.
Well, you are nummer 38
And you are a friend of mine.

When they said you was fast,
Well, that was just a lie.
When they said you was hard too find,
Well, that was just a lie.
You ain't noting but a turtle
And you a friend of mine.
 
Något sådant, kommer inte ihåg allt men den var bra ;)
Det är många som har så mkt fantasi, så skoj! Vi hittade våran sköldpadda väldigt fort denna veckan med så skönt!  vi måste samla poäng så vi kan vinna Lapa brekfast nästa vecka igen! :D
Idag fick jag klappa Elsa igen, hon brukar inte vara så gosig på dagen när de tär så varmt men de var lite kyligare idag så hon kom fram till staketet så vi kunde klappa henne. Nobiesarna var överlyckliga!
Men det kan jag förstå att klappa ett lejon hör inte tillvardagen, jag var också överlyckliga! 
 
Kvällen blev ganska lång för mig med mötet och fixa massa små sysslor så kom ganska sent
till middagen men de var grillkväll idag så tar alltid längre tid. Så de var att sätta sig frmaför elden och vänta på maten, och den är alltid värd att vänta på. Bästa maten på hela veckan!!!
Väldigt mysigt var det idag men många var trötta och gick å la sig tidigt. 
Glömde nästan att berätta om en stor sak som händer här på gården!
 Vi har ett stort film team här. Det är så att förra året hade en tysk kanal ett programm om Harnas farm, det blev en stor hit och det vill ha en till säsong. Så de ska var här fram till mars april och filma djuren, människorna och naturen här. Så man kanske kommer komma med på ett hörn :)  Föra året såldes programmet till norge, jag pratade faktiskt med producenten igår och jag frågade om det skulle finnas chans att se de. Han sa tt jag får skicka till någon svensk kanal och be dom att köpa programmet :p haha. Kanske  få göra det när jag kommer hem!
 
Men nu måste jag kryppa ner i säng är verkligen kallt ikväll!  Har på mig två par byxor och två par tröjar och fryser ändå....så så varmt är det inte alltid här, jäkla öken klimat! 
 
Godnatt! 
 
 

Kommentarer

  • Sofia Norrström säger:

    Haha, jag skulle gärna vilja höra sköldpaddelåten live när du kommer hem. :D

    2012-10-24 | 21:59:00

Kommentera inlägget här: