sandrainafrica.blogg.se

Söndag

Kategori: Allmänt

 Vaknar upp till en varm och soligt dag, dagarna blir bara varmare och varmare nu. Utvilad och pigg för arbete! Startar dagen med en god frukost som alltid, frukosten här är faktiskt väldigt god! Gott bröd, goda flingor och yoghurt och ibland är det ngt extra som ägg, pannkakor eller som idag scrambeld ägg, mkt gott! Saknar faktiskt inte havregrynsgröt och oboy så mkt

När det var dags för morgonmöte ville Herman (vår volontärpappa) ha tre för foodprep och två för outside feeding och två på tour. De gick iväg, och vi andra frågade vad ska vi göra då. Då sa Herman ni får en fri dag!!! Så vi hade hela dagen fri, till kl kvart 5 då började vollyboll tuneringen.

Så förmiddagen tillbringade jag hos Etehndo en av våra geparder. Det var jag och Joy från England och Monika från Tyskland. Vi låg inne i hans inhägnad och bara hade de hur skönt som helst.

Han kom fram till oss och la sig jämte mig för att bli klappad, så coolt! Så jag kröp ihop jämte han och kelade med honom, han kurade . Monika och Joy var så snälla så de tog massa kort, så bildbevis finns!  Sen tog vi varandras kameror och så fick alla ta kort med Etendo ( han var värsta modellen idag haha! Vi satt och småpratade lite och bara låg och härde etendos kurande och den varma solen i ansiktet…

Efter lunch la jag mig i en av hängmattorna och vilad lite middag i den sköna skuggan. De va så skönt så jag nästan somna. Sen gick jag upp till gården igen och fick till våra baboons och gav dom lite äpple och satt och pratade lite. Sista timmarna före vollybollen tillbringade jag åter med geparden etaggk. Satt jämte han vid ett träd och läste, så skönt att bara ha en dag att vara med djuren!

Men nu var detr dags att ta fram klorna och hårdanskarna! Volleyboll!  Föra veckans spelade vi också då kom vi två och förlorade mot team Crocs. Med idag var vi laddade vi kom till final mot Crocs precis som föra veckan. De lede med 5-0, men sen tog vi oss i kragen och spelade upp oss till 5-6 och efter det var de mkt jämt men sen vann vi till slut med 4 bollar!  Jihoo!  Jag gjorde de två sitsta survarna så de känns mkt bra! Idag var det riktigt roligt att spela!  Nu är vi ett steg närmare att vinna ” Lapa breakfast” det är veckans vins som man vinner med sitt lag, man kan smala poäng under hela veckan och sen på onsdagen när det är Lapa night får man reda på vilket lag dom vann.

Vi spelade väldigt länge så vi kom tillbaka till stugorna vi 7 och då var det dags att äta så det var bara att sätta sig och äta i sina smutsiga kläder. Men man börjar vänja sig nu vid smutsen och all sand.  Alla mina grejer är så sandiga och de kommer nog inte bli mindre sandiga. Senare på kvällen ringde mamma, men de var väldigt dålig mottagning så hann inte prata så länge. VI är ju trots allt mitt ute i bushen så man borde inte förvänta sig så bra mottagning.

Nu är det dags att kojsa, god natt!  

Fick precis reda på också att idag har de dödat två stycken små kobror här på gården! TVÅ STYCKEN! Nu är man ännu mer rädd när man går från sin stuga till toaletterna och duscharna…Usch! Kom också på att jag såg the moongoses äta en orm idag och det var en av de kobrorna som någon hade dödat och sen gett till dom.

 

 
 

Kommentarer

  • Marita Nilsson säger:

    Hej! Roligt att läsa dina berättelser, det verkar som du har det riktigt bra. Ta väl hand om dig och njut av dina dagar i Afrika.

    Många kramar Marita och Cenneth

    2012-10-15 | 19:50:18
    Bloggadress: http://sandrainafrica.blogg.se
  • Johanna (på hjälmå) säger:

    Fy för den lede..akta dig för kobrorna!!

    2012-10-16 | 14:25:08

Kommentera inlägget här: