sandrainafrica.blogg.se

Tourday and doggy walk

Kategori: Allmänt

Hej på er!

Idag har jag varit på tour guide, det är en av alla uppgifter som finns här på gården. När våran grupp ledare ropade upp vem som vill var med och hjälpa till på tour guiden trodde jag att jag skulle ha hand om den. Men så var det inte, vi var en volontär från varje grupp som fick hjälpa gårdens guide med att mata djuren och fixa fika till gästerna.

Det började allt väldigt roligt vi fick åka ut till de större inhängningarna där djuren lever mer likt det vilda. Det fanns massa lejon som vi fick slänga över stora köttstycken över ett högt stängsel, så häftigt! De är så himla stora och huvudet är så stort och tassarna, de är fantastiska djur! Sen fick vi mata leoparder, caracals, geopader, babianer och STRUTSAR!!!! Ni som känner mig vet att det är inte mitt favorit djur…men jag matade dom!! Jag är faktiskt stolt över mig själv :P Jag gav dom "corn" från mina egna händer! men jag fick lite panik, våran guide sa till mig att ta fram min händer och shit va jag skaka haha. Nu i efterhand var det faktiskt coolt, så jag hoppas att jag får följa med på tour guide någon mer gång!

När vi skulle mata babianerna, frågade guiden om vi var bra på att åka skidor. Vi sa att vi har åkte några gånger allihop, han tyckte de var bra och sa åt oss att ta fram hinkarna med babian maten och ställa oss på flaket som vi hade bakom bilen där all mat fanns. Vi gick upp och han frågade om vi va bra på att göra snö bollar…vi bara haha visst. Han sa åt oss att vi skulle göra snöbollar av babian maten och kasta det till dom över stängslet. Vi började göra var sin ”babian snöboll” och han startar bilen och kör längs med babianernas inhängnad och skriker ”throw, throw” vi börjar kasta och han skriker ”faster, faster” inte nog med att man är stressad över de, sen dyker det upp en stor flock med strutsar och försöker ta maten…gissa om jag var skraj haha!

När vi kom tillbaka till gården var det dags att städa bilen och flaket efter ”snöbollskriget”. Eftermiddagen blev desto lugnare, jag och en tjej från Norge Kristin fick gå ut och gå med våra ”foodprep dogs” det är hundarna som bor där vi fixar maten till alla djuren, Spot and Mo! De var så glada att komma ut och röra på sig.

Nu är det dags för kvällsmat, undra vad som serveras idag hoppas det är något gott för jag är hungrig!

Bye bye!!  
 
 
  
 
 
 

Kommentarer

  • Kaj säger:

    Hej Sandra, det verkar som du trivs bland alla djur och folket därnere, har du träffat Zuluhövdingen än?

    Svar: haha jepp jag trivs som fisken i vattnet ;) saknar lagret och alla på ekb ;) nepp har inte träffat honom än..men får hoppas han kommer och hälsar på snart! Hälsa alla!!
    Om

    2012-10-09 | 19:37:53
  • Becka säger:

    Åh va häftigt allt låter! :D kan tänka mej att de passar dej bra, du trivs som fisken i vattnet va?;) hade velat se dej å strutsarna, du som hatar alla små fåglar, duvor å fiskmåsar å dom är ju något mindre än strutsar.. Du får ha det jätte bra Sandra!! Gå inte allt för nära lejonen bara! ;) heh

    Svar: aa haha ;) aa är faktiskt stolt över mig själv :P hoppas ni är stolta också (a) haha Ska jag ha! hoppas allt är bra med dig! Hälsa alla!
    Om

    2012-10-09 | 19:59:42
  • Mamma & Pappa säger:

    Hej! Vi förstår att du har det super:) Ha det så jättebra!

    2012-10-09 | 20:11:23
  • Sofia Norrström säger:

    Häftigt med alla djur :D Bra med strutsterapi! Får ni inte smaka på typ lite struts eller något sådant? :) Spännande och se om du får upp lite bilder senare också :) Haha, kan se dig stå som queen över bilflaket och kastar "snöbollar" åt babianer ;) Ha det nu bäst och ska hälsa från hela familjen att du ska ha det så roligt :D Kramar

    Svar: Haha aa strutsterapi :p nae tror itne de har ingen aning vad vi får för kött faktiskt :s åå du får hälsa tbx! hur går allt med flytten?? kramkram!
    Om

    2012-10-09 | 20:44:03
  • Marita Nilsson säger:

    Hej!
    Roligt att läsa hur du har det. Det var många vilda djur att ta hand om. Hoppas allt går lika bra i fortsättningen också.

    Faster

    Svar: Roligt att ni tycker de! Aa väldigt många :) Kram
    Om

    2012-10-09 | 22:31:02
  • Elin Mårtensson säger:

    Hej Sandra!
    Denna bloggen är jätte intressant och jag kommer följa den! Du får ha det jätte bra.. Saknar dig här i Nittorp!<3 Ps du kan väll hälsa djurena från mig! ;)

    Svar: Hej Elin! Roligt att du följer mig :) saknar er också, du får hälsa alla där hemma! Ska jag göra ;)
    Om

    2012-10-10 | 17:46:14
  • Marita Nilsson säger:

    Känns bra att du trivs och att allt fungerar. Ta vara på veckorna, så har du mycket att berätta när du kommer hem.

    Marita

    2012-10-10 | 18:22:01
    Bloggadress: http://sandrainafrica.blogg.se

Kommentera inlägget här: